Med denna bild beskrev jag hur Privata Affärers affärer förbättrats med denna goda cirkel för en bättre tidning. Men efteråt visade det sig att också aktieindex påverkade upplagan. När aktiekurserna låg på topp 1999/2000 var också upplagan som högst, 106 300 ex. När index sjönk gick också upplagan nedåt.
Jag fick också del av Privata Affärer kraftiga vinster eftersom jag blev den ende utanför familjen Bonnier som fick köpa in sig i en av familjens tidningar. Den affären samt köp och försäljning av Driva Eget blev mina bästa egna affärer.
En del av mina pengar har jag donerat till Hand in Hand. Mer om det i denna korta film.
På Privata Affärer försökte jag hitta smarta samarbeten som gav tidningen kostnadseffektiv marknadsföring.
I boken beskriver jag en absurd prisutdelning när jag fick pris av "Jojja" Bonniert för gott affärsmannaskap.
Den privatekonomiska tidningen Smart för ungdomar blev mitt livs sämsta tidningsaffär.
Under alla år med bokprojekt, dataprojekt och tidningsprojekt kallade jag mig entreprenör, trots att jag var anställd i Bonniers trygga famn. Inte förrän 2008 blev jag entreprenör på riktigt - när jag startade småföretagartidningen Driva Eget.
Jag levde som jag lärde andra enmansföretagare och hade aldrig någon anställd. Frilansare, fotografer, annonssäljare och administratörer fakturerade mig.
Jag hade turen att träffa Camilla Björkman (nu Bergman), som så småningom blev tidningens chefredaktör. År 2012 ville LRF Media köpa tidningen, och jag sålde den med bra vinst. Enligt köpekontraktet var jag kvar på tidningen i ytterligare tre år.
Hustru Margareta och duktiga medarbetaren Kaisa Skottestad sålde prenumerationer på olika mässor, medan jag höll föredrag som betalning för mässmontern.
Tack vare detta duktiga gäng utsågs Driva Eget till årets Tidskrift 2010. Dagen för prisutdelningen började med en dramatik som jag beskriver i boken.
När LRF Media köpt tidningen gjorde vi en grön tidning som bilaga i Land. Jag deltog då i lantbruksmässan Elmia i Jönköping.